b

4.10.04

Multichannel audio vs. Tesla B42

Shodou okolností se mi o tomto víkendu dostaly na stůl dva dlouho očekáváné disky. SACD verze Dark Side of the Moon od Pink Floyd a DVD Audio verze Tubular Bells od Mike Oldfield. Ještě větší shodou okolností se v obou případech jedná o „30 year annivesary multichannel remastering“.

Nebudu se zde pouštět do úvah, který formát je lepší. Když jsem začátkem 80tých let poslouchal původní verze na mono kotoučovém magnetofonu Tesla B42, neuměl jsem si představit, kam až dojde kvalita digitální reprodukce. Bohužel by mě také nenapadlo, kam až se dostane striktní kontrola, kdy, kde a jak můžeme tyto nahrávky poslouchat: Doma ANO a v autě NE. V DVD přehrávači ANO a na iPodu NE. Záložní kopie NE. A na počítači už vůbec NE.

Přestože souhlasím s Cory, že se vždy najde cesta jak tyto omezení obejít, neodpustím si otázku: Není cena, kterou platíme a hlavně budeme platit za kvalitu, až příliš vysoká? Určitě se k této otázce v Geeklandii ještě vrátíme.

1 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Koupil jsem si "Dark Side of the Moon" za ty těžké peníze na vltavě.cz a ani na chvíli jsem nelitoval. Inspiroval mě k tomu dokument, který asi před měsícem běžel na ČT2. Byl jsem zvědavý na zvuk formátu SACD - fantazie, ovšem k tomu musí být i kvalitní obsah a ten je u PF vždy zaručen.

8:26 dop.  

Okomentovat

<< Home