b

26.4.05

Spyder2

Již delší dobu jsem měl dojem, že můj LCD monitor nezobrazuje barvy tak, jak by skutečně měl. Zkoušel jsem ho zkalibrovat pomocí software Adobe Gamma, ale nebylo to ono. A tak mi nedávno přistál na stole balíček s kolorimetrem Spyder2.
Spyder2_3

Instalace software byla velmi jednoduchá a tak jsem mohl hned začít s kalibrací. Nechal jsem monitor hodinu zapnutý, aby se stabilizovaly barvy, připojil jsem Spyder2 k počítači a přiložil jsem ho k monitoru. Kalibrace trvala asi deset minut, během kterých se na monitoru zobrazovaly nejrůznější odstíny barev. Kalibrační software potom vytvořil ICC profile pro mojí videokartu a mohl jsem kolorimetr odpojit.

Výsledek překonal má očekávání. Fotky ve Photoshopu jsou sytější a realističtější. A tak se můj "workflow" rozrostl o další přírůstek - Spyder2.

2 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Jo, taky jsem měl divné barvy a vyřešil jsem to zakýváním s VGA konektorem - asi tam byl špatný kontakt. A ušetřil jsem 160 USD :-)

8:08 odp.  
Anonymous Anonymní said...

Zaujalo me to, "aby se stabilizovaly barvy". Hak dlouho trva prumernemu, prave probuzenemu LCD pixelu nez zacne zobrazovat barvy, jak skutecne ma? Potrebuje ranni kaficko, noviny ... Neni tohle spis finta na CRT monitory?

9:12 dop.  

Okomentovat

<< Home