b

15.3.05

1-800-HERO

Přiznám se, že zvyknout si na podmínky na českých silnicích mi dá vždy trochu práce. A nejsem asi sám. Minulý týden ztratil asi padesát metrů přede mnou kontrolu nad svým favoritem místní závodník a smyk vybral až na poslední chvíli. Zastavil jsem a čekal jsem jestli se do mě trefí a nebo ne. Nic víc se nedalo dělat. „Oko za oko, zub za zub“ si asi říkal včera řidič VW Touareg, když trestal Avii, která před ním dostatečně rychle neuhnula na Liberecké dálnici. A tak zajel do pravého pruhu a před Avií začal prudce brzdit. Určitě jste něco podobného již viděli...

Přemýšlel jsem o tom celý zbytek cesty a myslím, že by nepomohlo ani 1 000 „Kryštofů“. Situace na silnicích je manifestací všeobecného stavu naší společnosti a nedá se tedy zlepšit osamoceně. A tak jsem si vzpoměl, že v Seattlu jsou u dálnice značky s telefonními čísly, kde můžete nahlásit řidiče nedodržujícího místní omezení. Číslo je "1-800-HERO". Jaké by bylo asi u nás? "1-800-BONZÁK"? Nebo "1-800-PRÁSKAČ"???

4 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Mě přijde, že jediné řešení by bylo kamerový systém instalovany podél celé dálnice. Ovšem ti největší "machři" jezdí bez SPZ, takže by to vlastně nepomohlo.

Jen technicky dotaz: jak funguje to číslo v Seattlu? Když nějaký řidič zavolá a uvede, že vůz XY nedodržel rychlost (například) - co se stane? Dostane pokutu jen na základě svědectví jiného řidiče?

3:48 odp.  
Anonymous Anonymní said...

Nevim jak v Seattlu, ale v Bostonu se poprve nestane nic. Pokud se na Vas sejde takovych "teplych bonzu" vic (tusim ze 12), jste oznacen za public offendera a seberou Vam papiry na nejmene 3 mesice. V USA me to pripadalo desne smesne. Po navratu sem mi to ale nejak zacalo davat smysl. Myslim, ze kdyby existoval 1-800-PRASKAC tak uz jsem tam parkrat volal :)

3:39 odp.  
Anonymous Anonymní said...

A je v tom systemu v USA take nejaky korekcni mechanismus? Zive si umim predstavit, ze vyse zmineny ridic VW by Avii "ztrestal" navic jeste tim, ze by ji "nabonzoval"...

10:10 dop.  
Blogger Paco said...

No, mam cerstvou zkusenost.
Vcera jsem na dalnici D1 jel z Brna do Prahy a levy pruh zcela zbytecne blokoval pres 10 km policejni automobil bez zjevne snahy ho uvolnit.
Musim priznat, ze me to znacne nastvalo, nebot za a) me to vzdycky nastve, protoze tito ridici hrozne vzdy zpomali cely provoz a b) jsem za toto dostal, zcela neopravnene, pokutu pred nekolika mesici na uplne prazdne dalnici z Plzne :)
Tak jsem zkusil zavolat na dopravni inspektorat do Brna a:
1. nejdrive si me asi 3x prepojovali tam a sem. Od inspekce mv az po lamparnu
2. kdyz se me konecne ujal zodpovedny soudruh, sdelil mi, ze musim napsat pisemnou stiznost a poslat ji. Snazil jsem se mu vysvetlit, ze jelikoz jsem zrovna v automobilu neni to moc rozumne reseni, ale ne, jinak to nejde...

Pak se nedivte, ze si nikdo nestezuje, kdyz neni jak :)

Pripomina mi to pribeh meho kamarada, ktery koupil sve tchyni velice luxusni botky z dovozu. Bohuzel, stala se osibka a botka se rozbila, jal se ji tedy vratit, ale bohuzel bez uspechu.
Hrozne se rozlitil a napsal na ustredi v hUSA. Tam mu ovsem napsali, ze nema absolutne zadny duvod k reklamaci. Z jejich pohledu je CR naprosto idealni zeme, nechodi jim odtuh ZADNE reklamace :)

Bodejt by jo, kdyz procedura nutna k
reklamaci je tak slozita, ze ji nikdo nehodla absolovat....ovsem, vyjedruje stav 0 reklamaci opravdu realny stav ?

A co na to Krystof ?

10:22 dop.  

Okomentovat

<< Home